Monday, June 16, 2008

O problema a noastra, a bistritenilor...

Cand am urmarit in direct zilele trecute, cum pompierii neputinciosi au lasat turnul sa arda, m-a durut inima la gandul ca nu putem face nimic altceva decat sa ne uitam cum arde turnul bisricii evanghelice. Am vazut oamenii adunati in piata si am fost placut impresionata pe de-o parte, dar nu stiu cati erau acolo pentru ca le pasa sau doar ca sa "caste" ochii ca la balci.

Una dintre primele reactii din partea autoritatilor a fost sa puna problema lipsei de bani pentru reparatii, si vai ce mult o sa ne coste! In momentele acelea mi-am adus aminte de inceputurile serviciului de ambulanta SMURD, la Targu-Mures, cand nu aveau bani mai deloc si oamenii i-au ajutat. Targu-muresenii au strans bani si cu ajutorul primariei au cumparat ambulante, ba chiar si un elicopter in momentul in care primul lor aparat s-a prabusit si nu a mai putut fi folosit.

Ma intreb daca am putea face si noi bistritenii asa ceva, sa dam dovada ca ne pasa de orasul nostru si de ceea ce am primit mostenire de la mosii si stramosii nostri. Poate suna patetic, dar oare ne mai pasa de orasul nostru, de locul in care am crescut sau am devenit prea indiferenti si prea prinsi de problemele noastre?

O mare parte dintre noi nu mai stam in Bistrita, dar nu cred ca nu putem ajuta. Si eu sunt departe, dar as vrea macar sa incerc sa ajut cu ceva. Daca stie cineva de o campanie de adunare de fonduri pentru reparatii va rog sa ma anuntati, daca stiti vreun cont bancar pentru donare de bani, daca pot sa ajut si in vreun alt fel, chiar si doar spunandu-le oamenilor despre ce s-a intamplat, sunt dispusa sa ajut. Sunt plecata de ani buni din oras, si adevarul e ca lucrarile de restaurare sunt incepute de atata timp ca nici nu mai stiu cand am trecut pe langa biserica fara sa vad schelele din jurul ei, dar mi-ar placea sa vad biserica din nou "aratoasa", chiar si daca doar in putinele momente cand reusesc sa mai ajung "acasa". Si pentru asta sunt dispusa sa fac ceva, daca stie cineva ceva legat de aceasta problema va rog sa ma anuntati.

1 comment:

Anonymous said...

Interesant postul... Cautand detalii despre ce s-a intamplat acolo am gasit cateva informatii referitoare la cum putem ajuta ( http://www.bistriteanul.ro/articol.php?id=1213281085921 ) si cateva imagini cu incendiul de la biserica medievala ( http://youtube.com/watch?v=Cv53O1qG2LM&feature=related ).